سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کامل و تصویری کار با سلول ها در نرم افزار اکسل (2010-2016)

مقدمه

هنگامی که با نرم افزار اکسل کار می کنید، اطلاعات یا محتوا را به خانه ها وارد می سازید. خانه ها بلوک های ساختمانی اصلی یک صفحه کامپیوتری می باشند. نیازمند فراگیری مفاهیم خانه ها و محتوای خانه ها برای محاسبه، آنالیز و سازماندهی کارهای موجود در اکسل می باشد. درک و شناخت خانه ها – تمامی برنامه های کامپیوتری، از هزاران مربع تشکیل شده‌اند که تحت عنوان خانه ها خوانده می شوند. یک خانه شامل مقطع عرضی یک ردیف (Row) و یک ستون (Column) می باشد (مطابق تصویر زیر). ستون ها، با حروف ABC نشان داده می شوند در حالی که ردیف ها با اعداد 1، 2 و 3 نشان داده می شوند.

screenshot-of-excel-2013

هر کدام از خانه ها نام ویژه یا آدرس خانه خاصی دارد و بر مبنای ستون و ردیف مشخص می شود. برای مثال، خانه انتخابی، ستون C و ردیف 5 را قطع می کند به نحوی که خانه نشان داده شده C5 می باشد. آدرس خانه در کادر نام نشان داده می شود. به این مسئله توجه نمایید که سرفصل ستون و ردیف خانه ها، هنگامی نشان داده می شود که خانه ها انتخاب شده‌اند.

screenshot-of-excel-2013-1

همچنین می توانید خانه های متفاوت را در یک زمان مشابه انتخاب نمایید. گروهی از خانه ها تحت عنوان یک محدوده خانه خوانده می شود. به علاوه یک آدرس تک خانه، می توانید به محدوده خانه ها با استفاده از آدرس خانه های اولین و آخرین ستون خانه ها در محدوده خانه مراجعه نمایید. برای مثال محدوده خانه که شامل خانه های A1، 2، 3، 4 و 5 هستند را می توانید به صورت A1:A5 بنویسید. در دستور زیر، دو مورد از محدوده خانه های متفاوت انتخاب گردیده‌اند:

محدوده خانه A1-8

Screenshot of Excel 2013

محدوده خانه A1-B8

Screenshot of Excel 2013

در صورتی که ستون ها در صفحه کامپیوتر شما با اعداد به جای حروف مشخص گردند، نیازمند تغییر سبک مرجع پیش فرض برای اکسل هستید. موارد اضافی را در سبک منابع چه مواردی هستند بررسی نمایید. برای فراگیری چگونگی.